söndag 9 september 2012

Burlesque på Nalen.

Mycket ska man vara med om.

Flyter man stilla med på livets våg så kan man plötsligt hamna lite varstans!
Så igår lät jag mig bli uppklädd av mina Burlesquedansande hyresvärdinnor och medtagen på en swingig, jazzig, showig och alldeles förtjusande stilig burlesquekväll på Nalen här i Stockholm. Temat var "Under the sea".

Efter att jag stirrat en stund på den fantastiska nyklassicistiska arkitekturen och de pompejjiröda väggarna kunde jag sänka blicken och insupa allt det andra och WOW.
 Publiken var en del av showen, så folk var både stiligt uppklädda och utklädda i de mest fantastiska kläder och med sådan klass och fantasi! Sjömän och blåkragar, en kvinna i en otroligt vacker 40-talutstyrsel med en båt på sniskan som huvudbonad, en sensuell och mystisk manet, diverse sjöjungfrur med snäckor för brösten, ett fiskstim, en man klädd i fisknät med en treudd i handen,  pirater, flickor med pärlor och sjögräs vackert flätat i håret, 20- 40- 50-tal, burlesquet, klassiskt, allt!
  Och showen sen! Jag har faktiskt svårt att beskriva. Mycket hud, mycket humor och riktigt tjusigt, med artister från både Sverige och utlandet.

Mitt i allt detta trippade jag runt på ett par höga klackar som gav mig sjöben, i en klänning som en gång tillhört en gammal burlesque-legend vid namn Satans Angel, en blå peruk prydd med en näckros och kände mig som havet själv. I sällskap av mina värdinnor som kvällen i ära var en manlig sjöjungfru samt en mycket elegant oljefläck.

Hur hamnade jag här?


1 kommentar:

Frida Lj sa...

Var bara tvungen att kommentera detta inlägget också.. Hanna, jag blir så glad! Tänker tillbaka på tiden när vi satt i min lägenhet i Nossebro och tyckte att ett besök på strandgatan i Thn var riktigt coolt. Nu går du på tillställningar på Nalen i huvudstaden. Jag diggar dig! Det är nu det händer, du har världens alla möjligheter, sug i dig av allt du kan!