lördag 17 april 2010

Mmm lördag :)

Har haft en ganska lugn dag.

Började med en guidad tur i den stora katedralen här i Tours med min favorit-professor. Otrolikt vacker kyrka i gotisk stil med delar från både renässansen och 1700-talet.
Hur är det möjligt att över huvudtaget kunna bygga något sånt!? Särskilt med de förutsättningar de hade då?... Jag är imponerad.

På eftermiddagen tog jag med mina läxböcker, köpte med mig lite picknickmat på ett pâtisserie och satte mig vid sidan av Loire. Satt där och njöt av solskenet, tillsammans med några gubbar som satt lite längre bort och metade...







2 kommentarer:

Anonym sa...

Nice! Vad härligt det låter! Du är så bra på att skriva :) /Friday Ja, jag vet, jag ska försöka fixa scype.. :P men kom på att jag varken har webcam eller mic, går det ändå? Kram på dig!

Hanna sa...

Det kan nog vara en fördel att ha! Kan du inte be sm om hjälp? ;P