tisdag 6 april 2010

Bonjour!!!

Efter en stadig frukost på vit baugette med marmelad och te (valde faktiskt ändå bort de sockrade flingorna med choklad samt nutellan och honungen...)så begav jag mig av till skolan. Tio steg senare var jag framme :)

Min första bekantskap idag blev en japansk kille som hette ööh.. Ping? Pong? Nåt... Men snart strömmade folket dit. Vi fick göra ett muntligt test för att bli indelade i grupper (får se vart jag hamnar i morgon :S..)

Vi blev omkringvisade i staden och informerades om en massa saker, hela tiden på franska! Men för att inte fatta någonting tycker jag att jag fattade ganska bra!
Jag blev ganska bra kompis med asiaterna :) Koreanerna tyckte att jag hade vackra ögon och fint hår. Japanskorna blev imponerade över mina japanska språkfärdigheter ;)
Visste ni förresten att Hanna betyder blomma på japanska?

Förövrigt så kan jag berätta att jag har upplevt årets första sommardag idag :D

Au revoir!

1 kommentar:

friday sa...

Det låter inte som att du har det allt för illa?:) Kul! Fortsätt att uppdatera bloggen, det är så roligt att se vad du har för dig :D