måndag 5 april 2010

Un pain au chocolat



Sitter nu i Frankrike och känner mig liten och bortkommen...

Har i alla fall sovit som en stock i natt eftersom jag var på resande fot hela dagen igår, från kl 03.30-19.00. Bytte flyg i München och åkte tåg och grejer innan jag äntligen kom fram till Tours och Hameau st Michel, mitt boende.
Där blev jag omkringvisad av en tjej som bara pratade Franska, varför är jag förvånad? Jag uppfattade åtminstone att jag skulle betala på onsdag.

Staden verkar mysig och idag är det strålande solsken! Löven på träden har börjat spricka ut och många fruktträd står i blom. Jag såg t.o.m. en fullt blommande rosenbuske förut.

I morgon börjar skolan. Jag hoppas att det innebär att jag inte känner mig lika förvirrad efteråt och att man kanske träffar någon som är i samma sits...

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh Hanna, Modiga Hanna! Allt kommer att ordna sig! Här hemma regnar det och är grått så du missar inget ;) Ta hand om dig och lova att uppdatera bloggen ofta så att jag vet att du lever! :) KRAM från friday