tisdag 3 maj 2011

Le Parapluie.

Yann Tiersen et Natacha Regnier
Eftersom det är en regnig dag...



Il pleuvait fort sur la grand-route
Ell' cheminait sans parapluie
J'en avais un, volé, sans doute
Le matin même à un ami
Courant alors à sa rescousse
Je lui propose un peu d'abri
En séchant l'eau de sa frimousse
D'un air très doux, ell' m'a dit " oui "


Det regnade kraftigt på motorvägen
hon kämpade på utan paraply.
Jag hade ett, stulet, förmodligen
från en nära vän samma morgon
Skyndade mig till hennes räddning,
erbjöd det lilla skydd jag hade
Torkade vätan från hennes söta ansikte,

med en mjuk röst svarade hon "ja"..

3 kommentarer:

mamma sa...

Så stämningsfullt. Men det är ju strålande sol ute! Är det inte lika soligt i ditt sinne?

Hanna sa...

Det är ingen strålande sol i Linkan, snarare regn och snö...

Ida sa...

Sv: Haha, jag hoppas verkligen att han hade rätt! Sedan hoppas jag att Marcus bara skojade och egentligen bara ville skrämma upp oss lite så vi faktiskt pluggar inför tentan...

Annars tycker jag att du lagt upp väldigt mysiga låtar! :3