torsdag 29 oktober 2009

English Cottage


Idag vill jag bo i en liten engelsk stuga någonstanns ute på landsbygden. Jag skulle vilja sitta i min lilla stuga, uppkrupen i en stor fåtölj med mina färggranna raggsockar (som jag fått av mormor), en stor kopp te, en bra bok, en brasa som sprakar i min öppna spis och en paj som gräddas i ungnen. Jag skulle sitta där och titta ut genom fönstret, betrakta den vackra naturen som idag är alldeles frostig och gnistrande!
Just det, vi får inte glömma katten som ligger och spinner i mitt knä också :)

4 kommentarer:

Hanna sa...

Fanny! Bilden är tagen i Henley :)

Fanny sa...

Wow! Är det du som har tagit den? Jag har en svag flashback från ett av husen nere vid Themsen... By the way... Can I come too?

Elin sa...

Hej Hannaaa! Vilken fin blogg! Den känns sådär nytvättade vita spetslakan som hängt ute på tork och nu pryder sängen tillsammans med det ljusa, småblommiga täcket! Förstår du vad jag menar? :P Kanske, kanske inte. Det är en komplimang iaf, haha.

Hade!

Hanna sa...

Åh Elin! Precis den känslan jag vill ha! Tack :)