fredag 18 november 2011

Såå himla huslig!

Idag har jag styckat en kyckling och kokat fond av skrovet! Hur man styckar en kyckling kan man lära sig här.

Fonden tänker jag använda till jordärtskockssoppa och till kycklinggryta, dessutom får kycklingresterna tillsammans med lite bechamelsås, tjäna som fyllning till mina crêpes.
Man kan säga att en kyckling har gett mig mat för en hel vecka! Det kallar jag att ta till vara på och göra det mesta möjliga av maten man har. Respekt för kycklingen, bra för ekonomin, ekologin och kreativiteten!:)

Jag passade även på att göra lemoncurd av äggulorna jag samlat på mig under en tid och sparat i frysen. Tänkte baka småkakor med lemoncurd-fyllning i morgon, efter det här receptet.

Äsch, eftersom jag ändå är igång så bakar jag bröd och kokostoppar också!

Tjolahopp!

Inga kommentarer: