onsdag 28 september 2011

Idag ska jag inte vara så pretentiös!

Utan bara skriva lite om vad jag har för mig..

Jag har flyttat in på bibblan för att skriva på min hemtenta i litteratur! Dock åker jag hem en sväng på kvällarna... Vill ju inte att Fanny ska känna sig för ensam och dessutom vill inte personalen att jag ska sova där över natten, hmm.
 Det är alltså fördjupning i Dostojevskij som gäller, sköj! Faktiskt.. Kul att få utöva lite av de kunskaper man (förhoppningsvis) samlat på sig under utbildningens gång.

Jag gillar rysk realism. Jag gillar mycket med Ryssland! Det jag gillar mest är att landet spottade ut storheter som Nijinskij, Pavlova, Makarova, Nurejev och Baryshnikov (nej jag kan inte stava de ryska namnen!). Nurejev får mig att RYYYSA! Det räcker med en piruett eller ett hopp så har han fått mig på fall (mer om honom en annan gång, jag lovar!).
 Visste ni förresten att Baryschnikov spelar ryssen i Sex and the City? Alltså en av vår tids största dansare i Sex and the City! Tokigt..

Jag har fått en liten nytändning på dansen! Dansar modernt på tisdagar och balett på onsdagar, underbart! Jag är tennsoldat (nötknäpparen) på onsdagar och typ sjöstjärna och vattencontainer på tisdagar (visualisering!).

Nu ska jag gå och lägga mina uttröttade och något ovana balettben (misstänker att de är i ett smärre tillstånd av chock..). Godnatt!

2 kommentarer:

Frida sa...

Men han ryssen i SATC, är inte han dansare?

Frida sa...

Åh nej! Jag såg nu att du hade skrivit det lite längre ner ja...pinigt! :D