onsdag 11 november 2009

Cookies!

Har inte så mycket att dela med mig av idag mer än det här vansinnigt goda reseptet på cookies som jag fått av min syster! Jag brukar faktiskt vara så busig att jag sparar en tredjedel av smeten och rullar till runda små bollar och äter som de är (utan att baka i ugn)bara för att smeten är så god :P
Vaddå då! Brukar man baka ne..(oj!) chokladbollar i ugn kanske? Nej precis! (Fast undra hur det skulle bli?..)
Ja här kommer receptet iaf:

6dl Havregryn
3dl Mjöl
1tsk Salt
1tsk Bikarbonat
190g Smör
4½dl Farinsocker
3/4dl Socker
1tsk Vaniljsocker
2 Ägg
350g Choklad (hackad)

Blanda ihop allt och smaka på smeten (viktigt!).
Rulla till bollar och tryck ut på en plåt. Grädda i 8-12 min på 150-180 grader.
Njut!

3 kommentarer:

Anonym sa...

ojojojoj Hanna! Du vet att det är farligt att dela med sig av sånna här goda recept va? :)Imorgon tar vi en film-mysar dag :) Fridis

Ida Persson sa...

Fin blogg Banana! :)
Kakorna var ju før øvrigt helt galet goda, och smeten ænnu bedre!
Om några veckor ska vi till Magne och skriva kontrakt(jippie!), kan vi inte slå två flugor i en smæll och ha en liten myskvæll då också? Utan kakor den hær gången ;)
Kram Ida

Carro sa...

Hej Hanna!
En dag när du inte har ngt att göra kan du väl baka dom där cookisarna!?! Gärna trippelsats ;)

Hälsningar rum nr.6