söndag 10 april 2011

Vad jag pratar om när jag pratar om löpning.

Det är titeln på en annan bok av Haruki Murakami som damp ner i min postlåda för ett tag sedan.
Kanske har ni märkt att Murakami är lite av en favorit hos mig och i så fall har ni gjort en korrekt iaktagelse för det är precis vad han är!

Detta är en av hans mest personliga texter, en liten biografi där löpningen fungerar som en sammanbindande länk.

Varför nu denna bok?
Jo för att jag ska börja att löpträna igen. En liten tur på mornarna utan för höga krav nu i början. Endast sådär lagom pressat så att varje tur blir en positiv upplevelse och på så sätt en vana som håller i längden. Det är min plan.

Nya skor har jag inhandlat också för en svidande summa.

Så med kläder, skor, inspiration och en plan, då har jag väl undanröjt alla hinder? Det är bara att ge sig en spark i baken och sätta igång!

Dags att känna på det där frivilliga lidandet...

2 kommentarer:

mamma sa...

Jag blir mer och mer nyfiken på Haruki (stavas det så?). Men han verkar kräva sin läsare. Kanske kan boken om löpning vara tillräckligt lättsmält? Måste även kommentera ditt Jorå...inlägg. Mycket bra!

Hanna sa...

Ja, Sputnik älskling eller Norweigan wood är nog också bra att mjukstarta med...